55 år gamle Jørn Aho (bildet over) er den nye daglige lederen i Norva24 Spyleteknikk. Aho er tydelig på at selskapet med base i Sandefjord har gode utviklingsmuligheter.

For de som blir opptatt av navnet Aho, er det enkelt forklart noe finsk blod i den nye lederen, som vokste opp i det lille tettstedet Hatting i Storfjord kommune. Den ligger innerst i Lyngenfjorden, med grenser både til Finland og Sverige. Nå er 55-åringen med kone og tre voksne barn bosatt i Sandefjord.

Jørn Aho fikk allsidig utdanning fra Forsvaret.  Her sikret han seg fagbrev som bilmekaniker da han gjennomførte Hærens befalsskole på Hønefoss. Han utdannet seg også som trafikklærer for store kjøretøy, har fagbrev som yrkessjåfør og har vært innom Krigsskolen på Linderud i Oslo og har gjennom Forsvaret også sikret seg bred kompetanse innen økonomi, ledelse og logistikk. Han har jobbet som teknisk befal, som kaptein og major innen biltjenesten og vognførerutdannelsen.  Det ble totalt 18 år i Forsvaret før han gikk over til sivile oppgaver. Først som avdelingsleder og senere regional salgssjef for MAN Last og Buss AS i perioden 2005 til 2009. Da fikk han stilling som organisasjonssjef i Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund i tre år. De siste åtte årene har han vært regional salgssjef i Eikmaskin og deretter daglig leder i Eiksenteret Vestfold og Telemark.

-Jeg gleder meg stort til å ta fatt på et nytt kapittel der jeg kan bidra til gode arbeidsprosesser og tjenester innen samfunnskritisk infrastruktur. Det har vært spennende å møte glødende interesserte medarbeidere som lever opp til konsernets visjon «Vi hjelper alltid».
Mine erfaringer med næringssalg siden 2005 tilsier at Norva24 er gode på salg av sine tjenester. Jeg ønsker å bidra med min kompetanse til oppsøkende virksomhet. Vi har et fylke med mye upløyd mark, og vi har et potensiale til å sikre oss mange nye kunder ved å være enda mer synlig i markedet, spesielt inn mot bedriftsmarkedet og kommunene.

Med god bistand fra dyktige kollegaer ønsker jeg at Norva24 Spyleteknikk skal framstå som en proaktiv miljøbedrift der vi skal bidra til god infrastruktur under bakken.  Konsernet har klare ambisjoner om videre vekst og det kan vi sikre gjennom god informasjonsflyt intern blant våre 25 medarbeidere og ut i markedet. Med noen små justeringer kan vi bli enda bedre på det vi er gode på i dag. Vi skal bli flinke til å utnytte arbeidsdagen, kjøre en tydelig miljøprofil og sikre en best mulig kundereise. På den måten får vi fornøyde kunder og god medarbeider-tilfredshet. Sammen skal vi bygge en kultur vi kan være stolt over, sier den tidligere majoren som har tatt med seg godt lagarbeid som en viktig inspirasjonskilde.